31. prosince 2014

Den co den



Autor: David Levithan
Originální název: Every day
Žánr: YA, Román pro dívky
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013

Anotace:
Každý den se probudíte v jiném těle, každý den žijete život někoho jiného. A tak platí jedna jediná zásada – vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného a nepleťte se do jeho života.
Vše je v pořádku, až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a zamilujete se do jeho přítelkyně Rhiannon. Od toho okamžiku všechna pravidla, podle nichž jste až do teď žili, přestávají platit. Konečně se objevil někdo, s kým chcete být den co den.

Příběh:
Takže, seznamte se. Tohle je A. Nemá tělo, nemá rodiče, nemá nic. Každý den po celý svůj život, žije den někoho jiného. Těžko o něm říct něco víc. Ale podle všeho by to byl kluk, který by Vám nevadil. Respektuje životy těch, ve kterých se ocitne a dělá co může, aby nikomu neublížil. Dokud se neocitne v těle Justina. Je to takový parchant, ale jeho přítelkyně Rhiannon A hned padne do oka. Není to tím, že by byla oslnivé krásná, nebo že by měla nepřekonatelnou povahu. Byla to normální holka, ale A prostě učarovala. A on kvůli  ní začal porušovat svá pravidla. Jezdil jí navštěvovat a bavil se s ní. Až se mu to
jednou vymstilo, když jednou tělo nestihl "vrátit" jeho majitel poznal, že se něco stalo a začal všude rozhlašovat, že ho posedl ďábel. A se mezitím snažil učarovat Rhiannon, které nakonec prozradil i jeho pravou identitu. Rhiannon, se do A zamiluje a zkouší mu vyjít vstříc, ignorovat jeho různá těla a i vzdálenost mezi nimi. Ale oba ví, že to není to pravé i když se milují a nechtějí to vzdávat. Konec knihy nám, ale připraví, velmi zajímavé vyvrcholení příběhu, o které Vás nechci ošidit, takže, budete si muset Den co den přečíst sami :)

Styl & Čtivost
Už jen námět knihy mi prostě učaroval! Takový trochu psychologický románek. Nutil mě přemýšlet, jaké by to bylo, co bych dělala já a etc. Kniha se četla příjemně, ale nemůžete od ní vyžadovat extrémně napínavé čtení. Já jsem jí nemohla číst v kuse, ale možná mi na to chybí kapacita. Ale rozhodě bych jí neřadila k nezajímavým a utahaným knihám. V téhle knize ani tolik o děj jako o to téma. Je to trošičku náročnější četba, ale jediná podmínka asi je, abyste na ní měli chuť :) Z tohohle pohledu je vhodná pro každého :)

Dojmy
Jak už jsem zmínila, tahle kniha Vás má donutit trochu přemýšlet a vnímat. Ukazuje různé životy různých lidí, což je dost zajímavé. Vědět jak si žijou bohatí, chudí, oblíbení, šprti. Takovéhle příběhy mě vždycky děsně bavili. Ale to, co tuhle knihu dělá tak úžasnou je ten konec. Ten mě opravdu dostal. Ale no spoiler :) Jediné, co mohu říct, je že oko nezůstane suché.

Hodnocení
Tuhle knihu hodnotím velmi pozitivně. Doporučovala bych jí všem, protože Vás donutí přemýšlet a srovnat si priority a taky se po tom zamyslíte, co je pro Vás skutečné důležité. Jestli jsou to peníze, postavení, nebo láska. Jak jinak to zjistit, když každý den něco ztratíte a něco jiného získáte. Proto dávám 4 z 5*.  A ta hvězdička je odečtená, protože já jsem na akční příběhy, rozhodně není ztržena za kvalitu příběhu. 



Takže toto je v tomhle roce už skutečně vše :) Happy New Year Guys :)

Žádné komentáře:

Okomentovat