27. listopadu 2013

Vzkříšená za úsvitu


C. C. Hunter

Originální název: Awake at Dawn
Žánr: Young-Adult, Fantasy
Série: Údolí stínů
Díl: 2
Počet stran: 400 
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2012
Moje hodnocení: 8/10

Anotace:
Vkročte podruhé do světa Údolí stínů, do tábora, který pomáhá mladým lidem najít sebe samy a vypořádat se se svým zvláštním… nadáním. Jakmile se tam jednou dostanete, nikdy na to nezapomenete – a už nikdy nebudete stejní!

Od chvíle, kdy Kylie přijela do kempu v Údolí stínů, si kladla stále stejnou otázku: Kdo vlastně jsem? Obklopena samými upíry, vlakodlaky, vílami a čarodějkami touží zjistit, jaké jsou její nadpřirozené schopnosti… a jak svůj nově objevený neobvyklý talent využít. Teď k tomu má opravdu velkou příležitost! Zjevuje se jí totiž další duch, který tvrdí, že někdo, koho Kylie dobře zná – a miluje –, ještě před koncem léta zemře. Kdyby jen ale věděla, koho má vlastně zachránit a jak…
Aby toho nebylo málje všechny, které Kylie miluje…
o, trápí se Kylie nad svým rozpolceným srdcem. Lucas, svůdný a vzrušující vlkodlak, sice opustil kemp s jinou dívkou, ale stále častěji se zjevuje v Kyliiných snech. A Derek, neodolatelný elf, který tu pro ni byl vždycky, když ho potřebovala, ji přitahuje čím dál víc. Kylie ví, že se brzy bude muset mezi nimi rozhodnout…
Teď ale láska musí jít stranou, protože v Údolí stínů se ukrývá jakási temná síla nadpřirozeného světa a ohrožu

Po dlouhé době se ke mě konečně dostal druhý díl této zajímavé série.

Jak už je mým zvykem, knihu jsem přečetla jedním dechem a vůbec si jí nešetřila a abych si dělala poznámky, to už mě tuplem nenapadlo :D Takže mě omluvte, že si to teď všechno budu cucat z prstu ;)

Tahle obálka se mi líbí teda víc..
Ale ke knize, druhý díl je ve stejném duchu jako první. Klasické teenagerské problémy v nadpřirozeném balení. Samo o sobě nic extra, ale autorka prostě umí neuvěřitelně dobře zahrát na vaší citovou strunu, takže i prakticky obyčejná knížka, je něčím extra.
Navíc i ty nadpřirozené bytosti, jsou jiné, než na jaké jsme zvyklí. Objevují se zde i zatím nezmíněné rasy (já o nich tedy ještě neslyšela). Jednou z nich je i naše hrdinka, jen vědět jakou bytostí je.. To je totiž jedna z hlavních zápletek celé knihy.
A aby to Kylie neměla moc jednoduché objevují se jí duchové, kteří od ní chtějí službičky, navíc se snaží vypátrat svého pravého otce, když se její otčím začne chovat jako blbec. Navíc jí ostatní nedokážou "číst myšlenky", má super sílu (jen když jsou v ostatní v nebezpečí). navíc má i jiné schopnosti, které se přisuzují jen jednomu druhu nadpřirozených. Supersluch, schopnost léčit, super sílu. A jako by to nestačilo navíc je to pěkná holka :D 

A samotná recenze? Kniha je žůžo! :D Čte se jedním dechem, cítíte to co postavy. Příběh je zajímavý a zároveň neotřelý. Navíc hodně sympatizuji s Kylie, je mi docela podobná a uvažuje jako já, nebo já uvažuju jako ona..? (já jen nedokážu prorazit betonovou zeď..) Zároveň se mi moc líbí kluci, kteří v příběhu figurují, správní teenagerský kopyta, který potřebujou profackovat.. Ale prostě je musíte milovat! A to vyjímečně nejsem vyhraněná ani pro jednoho! Sama za sebe bych chtěla Dereka, ale prostě Lucas je něco! Úplně chudáka Kylie chápu, že si nemůže vybrat! Sama bych na tom nebyla líp!

A teď přišel můj obvyklý zásek -co mám, ksakru, psát dál- Proto bych do budoucna ocenila, kdybyste mi napsali, co vám připadá lepší, když rozebírám příběh knihy, nebo když ten příběh okecávám.. :) Pište na Fb, sem do komentářů, ocením všechno :)

Takže další recenze za mnou, uff, kdo by řekl, že je to taková fuška..? Ale baví mě to!! Takže se těšte na další recenze! Zatím ahoj :)

Žádné komentáře:

Okomentovat