24. listopadu 2013

Říše Temnot 5- Lovci Zla


L.J. Smith

Originální název: Night World 5- The Chosen
Žánr: Young- Adult, Fantasy
Série: Říše Temnot
Díl: 5
Počet stran: 216
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Moje hodnocení: 7/5

Anotace:
Jako malá se stala Rashel svědkem smrti své matky a svého nejlepšího kamaráda, které zabil upír. Sama unikla jisté smrti jen o vlásek. Po ztrátě svých blízkých se rozhodla proti zlu bojovat a stát se lovkyní upírů. Když se v Bostonu začnou z ničeho nic ztrácet mladé dívky, Rashel se spojí s několika dalšími lovci a chce dívky zachránit. Bude jejich výprava proti upírům úspěšná? Co když ale není všechno tak jasné, jak si Rashel myslela?

A máme tu další výplod fantazie L. J. Smith. Poněkud kratší, troufám si říct. Kniha má lehce přes 200 stran a to je u mě zlomová hranice, kdy se do knihy opravdu zažeru a nemůžu se od ní odtrhnout. Jenže já už jsem bookoholic a potřebuju pravidelný přísun aspoň 300 stran, jinak mám tiky :D Né tiky nemám, ale nudím se.. :D Když je kniha krátká, ale má pokračování, je to něco jiného, než když je jen krátká.

Ale znám spoustu lidí, kteří by 200 a něco stran považovali za opravdovou výzvu, takže těžko říct to nějak obecně. Pro mě to byla pohádka před spaním na 3-4 hodinky..

Navíc se nenechte zmást, že když se jedná o pátý díl, kniha bude mít pokračování. Říše temnot je nezávislá série. Klidně si nejdřív přečtěte první díl a pak pátý, to vás ani příběh nijak neovlivňuje. 

V Americe to aspoň vymysleli, jedna kniha má v sobě tří příběhy z Říše Temnot :D Jsou to koumáci, ti amíci, sice se nacpávaj hamburgry, ale aspoň myslí na chudáky bookoholici! 

Ale teď už k příběhu. Rashel je teenagerka, ale krapýtek jiná. Teda pokud soudím podle sebe. Já po nocích nevyrážím na lov upírů a ani mi upír nezabil maminku, (ta mi tady pořád lítá a připomíná abych vysála) a vůbec zbytek rodiny. 
Ale náš příběh se rozjíždí, když jde na lov se skupinou dalších lovců a zajmou upíra Quinna, s kterým si vytvoří nějaký zvláštní vztah, který ani jeden nechápe (my ostatní jsme pochopili, že se zamilovali.. :D) 
Ale ostatní jí považují za zrádce, když ¨Quinna nechá utéct. Když se snaží napravit svojí pověst najde dívku, která utekla upírům a začnou spolu kout plán..
A blablabla, to už si musíte přečíst v knize! :P

Rashel je, jak už jsem řekla, trochu jiná a divná. Ale to se dá pochopit, tolikrát jí upíři někoho zabili, že bych se divili, kdyby byla jako zářivé sluníčko plné dobré nálady ;)
Quinn, je sexy upír, ale náš hlavní hrdina by nemohl být jen bezduchý frajírek, takže má i duši a intelekt a slabost pro Rashel.
Daphne, jedna z vedlejších postav, je celkem milá, inteligentní a odvážná. I když jak se to vezme, možná je úplně blbá, když znova leze na zabijačku k upírům :D Ale myslím, že z ní autorka zamýšlela udělat tu odvážnou a inteligentní postavu. 
Bohužel je kniha, tak krátká, takže postavy nejsou pořádně představeny, nemůže pořádně posoudit jejich vývoj a ani se s nimi nestačíte pořádně sžít, ale příběh vás do sebe vtáhnout zvládne :)

Takže bych knihu ohodnotila jako další zdařilí pokus L. J. Smith o tajemnou a napínavou knihu :)

Žádné komentáře:

Okomentovat