17. listopadu 2013

Tajný kruh - Zasvěcení


L. J. Smith

Originální název: The Secret Circle - The Initiation
Žánr: Young-Adult, Fantasy
Série: Tajný kruh
Díl: 1.
Počet stran: 232
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2011
Mé hodnocení: 7/10

Anotace:
První díl nové trilogie od autorky populárních Upířích deníků! 
Cassie je donucena se přestěhovat ze slunné Kalifornie do ponuré Nové Anglie a stále touží po svém starém životě. A to přesto, že cítí zvláštní spřízněnost s hrozivou skupinkou teenagerů, kteří terorizují její školu. Po zasvěcení do klanu čarodějek, které už po staletí ovládají New Salem, se stává součástí Tajného kruhu, opojného a 
smrtelně nebezpečného zároveň.

Ty anotace mě začínají pěkně štvát.. Člověk by řekl jednu větu navíc a knihu už si ani nemusíte číst :D

Jak už jste se mohli z anotace dozvědět (grr!) tajný kruh je tentokrát o světě čarodějnic. Né ty z perníkových chaloupek, s orlími nosy a bradavicemi, ale takové ty záhadné potvory z vaší školy. Mají vše, co chtějí, lidé se před nimi rozestupují, jsou prakticky nedotknutelní. A běda jestli se jim postavíte do cesty. Ale co by to bylo za knížku, kdyby se jim někdo do té cesty nepostavil? A hádejte kdo to byl! Jackpot! Naše hlavní hrdinka :D

Ale kniha je i přes všechna případná a očekávaná negativa velmi dobrá. Je psaná záhadně, prostě se nemůžete dočkat až otočíte na další stránku a zjistíte, co bude! Kniha je plná zvratů a překvapení. V knihách od L. J. není smrt nějaký nečekaný faktor. Naopak dává příběhu hloubku, která je u fantasy knih potřeba pro správnou atmosféru.

Cassie je trochu divný patron. Důvěřivá a naivní. Jako postava se mi opravdu moc nezamlouvá. Ale to je zase jednou můj osobní názor, někdo to má třeba jinak, ale mě přijde jako strašně nereálný člověk.. Občas bych jí nejradši profackovala aby se probrala :D Nevím jací jsou puberťáci v USA, ale jestli jsou vážně takový jako v téhle knize tak Americe držte palce, ať přežije.. ;)

Zároveň byl na motiv kniha natočen i seriál. (Kdo je překvapený? Já ne.. L. J. musí mít podepsaný kontrakt na seriál snad ještě dřív než vyjde první kniha)
Ještě jsem ho neviděla, ale hodlám se na něj vrhnout a u recenze na další díl ho určitě ještě zdrbnu ;)

Takže celkově vzato, je kniha vážně dobrá. Zajímavá, sice má tuctový námět (nadpřirozeno? Are you serious?), ale když ho někdo dokáže takto zpracovat a zaobalit, proč ne? 

Jak si tak po sobě čtu recenzi, napadá mě, že možná vypadám jako hater všeho fantasy. Tak to určitě není! Miluju Fantasy knížky, seriály i filmy, je to moje krevní skupina. Jen mě štve, když to někdo mrví, nebo nedokáže vymyslet nic pořádného. Když chcete psát o upírech fajn, ale chce to pořádný náboj! Ne jako ve stmívání, kde jediný háček v upírství bylo pití krve a třpyt.. To se mi víc líbí Upíří deníky, kde upíři nemůžou na slunce, ale škodí jim i rostliny a celkově vzato jsou více propracovaní. Jsou fantasy knihy, které se nezakládají na vůbec ničem známém. A ty mě dostávají nejvíc :)

Žádné komentáře:

Okomentovat