MiniRecenze: Nemožná holka @ adorkable

Autor: Sarra Mannigová
Originální název: Adorkable
Žánr: Román pro dívky
Počet stran: 320
Rok vydání: 2013; Knižní Klub

Anotace:
Jeane Smithová je nesmírně osobitá, přemýšlivá, ale i nesnesitelná a drzá teenagerka, která se vyžívá v blogování a tweetování. Sama si na internetu vybuduje svůj svět (Adorkable) a získá statisíce fanoušků. Založí blog a následně lifestylovou firmu, která si získá celosvětovou popularitu právě díky Jeanině „ujetosti“.´Navzdory tomu všemu se zamiluje do Michaela,který však záhy neunese, že je pořád středem pozornosti Jeane, a nelíbí se mu její sebestřednost. Jeane se rozhodne odejít ze školy, přestat si všímat všech reálných lidí a soustředit se jen na svůj „adorkable“ svět. Dokáže však virtuální realita nahradit lidskou vřelost, lásku a porozumění?
O co jde: Jeane je adorkable. Divně se obléká, říká, že naše generace nestojí za nic, jezdí po konferencích. Na twitteru sdílí každý svůj nádech, žije sama. Je to bordelář a živý se výhradně bonbony Haribo. Kniha je o jejím životě. A o tom jak se zamiluje do  kluka, který je naprosto mimo její ligu i svět. A ten kluk se kupodivu zamiluje do ní. Střetnou se tu dva světy. Normální a šílený.. Kniha popisuje, co se při takové střetu stane. Kupodivu ten náš svět nevybuchuje, žádná další válka nic takového. Sice skřípou zuby a nervy tečou, ale nic násilného, což se v Jeanině případě upřímně divím ;)
Hlavní postava: Jeane je vysoce kritická ke svému okolí. Každý kdo nosí oblečení se značkou je automaticky ovce bez názoru. Pokud neprojevujete vlastní názory dost hlasitě, spadáte do kolonky zvířátka s vlnou také. Musím říct, že jsem asi jedna z těch "ovcí" protože to jak se Jeane chová a obléká to je jedině na hlášku "wtf". Ta holka je mi vysoce nesympatická. Jedna z postav, které jsou na pohlavek...
Vedlejší postavy: Úplně normální lidé. Mají své názory, ale nemusí je řvát všem do obličeje. Docela obdivuju nervy Michaela, já bych Jeane asi zabila.. A z toho kola bych jí snad skopla :D
Klady: Kniha je realistická. Ani na vteřinu nemůžete pochybovat. A to se mi na ní líbí, proto jsem si jí podruhé přečetla. Po světe fantasy potřebuju i trochu té tvrdé reality. Navíc je tady i hezky sepsáno, co se děje v hlavách teenagerů. Kniha je totiž psaná i z pohledu Michaela. Což oceňuju, takové knihy jsou o u mě vždycky o stupínek víš.
Zápory: Snad jediný: Jeane!! Já ji fakt nemám ráda :D
Pocity po dočtení: Boože ta toho nadělá. Jeane se totiž rozhodla skončit se svým tolik milovaným magorstvím a pak si uvědomí, že je super být jiná a blablabla a znovu se vráti k adorkable. Trochu slabý konec, ale autorce ho odpustím, protože ho i přes slabou myšlenku hezky sepsala.
Hodnocení:3/5
Doporučení: Kniha je ideální pro holky, které se chtějí lišit a stále nějak nenachází odvahu.. Nebo taky pro kluky, které nedokáží pochopit svojí holku, ale pro ně by bylo asi hodně těžké prokousat se přes ty holčičí stránky, ale pokud mají odvahu.. :D A pokud by se na knihu chtěla vrhnout nějaká obyčejná holka, jen do toho! Nemožná holka je osvěžující příběh, který ve Vás rozhodně vyvolá emoce.. :)

Takže se mějte hezky a u další recenze ahoj :)