18. ledna 2014

Cherub: Nováček


Robert Muchamore

Originální název: CHERUB: The Recruit
Žánr: YA, Napínavý špionážní román
Série: CHERUB; #1
Počet stran: 304
Rok vydání: 2007; BB art

Anotace:
 Teroristka nepouští do bytu neznámé lidi, protože by to mohli být tajní policisté nebo agenti rozvědky, ale její děti si vodí domů kamarády, a všichni pak pobíhají celým bytem. Teroristka netuší, že jedno z těch dětí nastražilo do každé místnosti v jejím domě štěnici, zkopírovalo si všechny soubory v jejím počítači a ukradlo jí adresář. Dítě pracuje pro CHERUB… Dvanáctiletý James přijde o maminku, sestru si vezme do péče nevlastní otec. Chlapec skončí v dětském domově, kde jde z průšvihu do průšvihu. Z pudu sebezáchovy přijme nabídku, aby vstoupil do CHERUB, dětské jednotky britské tajné služby
Příběh
James je s prominutím fracek. Malý kluk, co si myslí, že může všechno. Takhle se Vám jeví prvních několik stran a pak příběh dostane hloubku. Umře mu maminka.. Když jí se sestrou objeví, James musí do děcáku a jeho sestra k nevlastnímu otci. James je chytrý kluk, ale zaplete se se špatnou partou a dělá jeden kopanec za druhým. Z životu ve vězení nebo na ulici ho vytáhne CHERUB, organizace dětských agentů. James je dost dobrý a dostane se
do jejich programu, ale v CHERUBu je život o něčem jiném, než jen o věčném poflakování. Tvrdá práce a tvrdé tresty. Člověk se musí snažit být co nejlepší. Učitelé Vám šlapou na paty a trenéři na Vás řvou ať přidáte i když jste za poslední zatáčkounejspíš nechali plíce. Navíc musíte projít tvrdým výcvikem, kde vás zocelí tak, že v situacích, kdy by si každý normální člověk nadělal do kalhot, vy se v klidu smějete! CHERUB Vás donutí překonat sám sebe, svůj strach.. A když se Vám to povede vyrážíte na mise zachránit svět. 

Styl & Čtivost
Kniha má 304 stran, optimální délka abyste se do knihy naprosto zažrali a s nedočkavostí otáčeli další stránku! A myslím to doslova, takhle kniha je vážně úžasná, žádné fantasy, krutý, reálný život. Kniha je neuvěřitelně poutavá a čtivá a tak dobře psaná, že si začnete říkat, jestli to dítě od sousedů, taky není nějaký agentík.  

Dojmy
Kniha mě prostě dostala, znovu. 
Znovu jsem tajila dech nad napínavými scénami, smála se nad těmi vtipnými, hlašky si četla třeba 3x. Nebyla jsem schopná knihu odložit, dokud se nenašlo pár stran, kde se nic nedělo (bylo jich pomálu), do té doby jsem jí tahala všude s sebou! A jakou jsem měla pifku na učitele, když mi jí chtěli zabavit, nebo mě svým výkladem rušili při čtení! 
CHERUB mi v těchto knihách připadá skutečný a ráda bych do něj patřila, ale však to znáte, dočtete Harryho Pottera a už chcete být v Bradavicích a tak.. :D Nemůžu o knize říct jediné křivé slovo, sérii už čtu cca po třetí a pořád mě dostává! Prostě nemá chybu! Navíc je vhodná i protože vytváří jakési neviditelné morální zábrany. Když James blbne s špatnou partou, která ho vypeče, nemáte chuť se jít seznámit s těmi rádoby drsnými frajery od vedle. Fakt ne..
Hodnocení a Doporučení
Jestli, jste to nepoznali doteď tak Vám už asi není pomoci, ale ještě jednou- kniha je úžasná! hodnotím jí 9,5/10, možná si zaslouží i plný počet, ale nechávám si prostor pro nějakou naprosto dokonalou knihu.. :) Ale tahle kniha nemá k dokonalosti daleko, opravdu ne! Ani nevím, co bych změnila, ale prostě mi tam nějaká drobnůstka chybí :) 
Jinak je to kniha, která je super pro kluky i holky, možná víc pro ty kluky, ale to si posuďte sami, milí čtenáři! :) 
A já se s Vámi už loučím lidi! Moc děkuju za tu podporu, co mi dáváte svými like, G+, a přihlašováním odběrů, ale i pouhou návštěvou :) Jsem ráda, že se někomu blog tak líbí a chodí sem pravidelně :)
Takže mějte se fanfárově :) Pá!




Žádné komentáře:

Okomentovat